(DUK) Dažniausiai užduodami klausimai

Visi atsakymai į dažniausiai užduodamus klausimus vienoje vietoje!

Dažniausiai užduodami klausimai

Kur kreiptis įvykus avarijai elektros, vandentiekio, kanalizacijos, šildymo ir karšto vandens sistemose ne darbo metu?

Įvykus avarijai nedelsiant skambinkite telefono numeriu +370 443 25487 (avarinė tarnyba dirba visą parą tiek darbo, tiek ir ne darbo dienomis.)

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kas turi mokėti už avarijos šalinimo darbus?

Jeigu avarija bendrųjų inžinerinių tinklų ribose, mokestis yra taikomas visam namui pagal butų ir kitų patalpų savininkų turimus plotus. Jeigu avarija buvo šalinama buto ribose mokestis taikomas tam butui.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Ar reikia būti namuose, kai atvyks avarinė tarnyba?

Jeigu avarija įvykusi kliento patalpoje tuomet reikalingas kliento dalyvavimas, o jeigu avarija įvyko bendro naudojimo inžineriniuose tinkluose tuomet dalyvavimas nėra būtinas.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kaimynas užliejo butą. Ką daryti ir kur kreiptis?

Apie įvykusią avariją nedelsiant turite informuoti namo administratorių skambinant tel.nr. +370 443 25487, kad jis kuo skubiau likviduotų įvykusią avariją ir pašalintų avarijos kilimo priežastis.
Jeigu Jūsų būstas yra apdraustas apie tai būtinai informuokite namo administratorių bei savo draudimo bendrovę. Vėliau Jūsų draudimo bendrovė susisieks su namo administratoriumi dėl įvykusios avarijos, bei jos aplinkybių.
Jei Jūsų turtas nėra draustas dėl žalos atlyginimo turite kreiptis į teismą. Kai butas ar patalpos nėra draustos dėl įvykio aplinkybių buto ar patalpų savininkas turi kreiptis į namo administratorių raštu su prašymų išduoti dokumentą apie įvykusią avariją. Rašyti galite el.paštu: info@admituras.lt

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Ką daryti, jei nešyla radiatoriai?

Dažniausiai šildymas daugiabučiuose namuose pajungiamas per 3-5 kalendorines dienas nuo savivaldybės įsakymo paskelbimo datos, tad ne visur iškart pradeda šilti radiatoriai. Į specialistus verta kreiptis, jei radiatoriai bute nešyla ilgiau nei 3 dienas nuo šildymo sezono pradžios, o lauke temperatūra yra žemesnė nei 12°C laipsnių.
Kai lauke temperatūra pakyla virš 12 laipsnių, šildymas automatiškai mažinamas, o kai atšąla – šildymas intensyvinamas.
Prasidėjus šildymo sezonui, radiatoriai ir kiti šildymo prietaisai gali nešilti dėl kelių priežasčių:
- Nepraėjo šildymo paleidimui skirtas laikas.
- Daugelyje daugiabučių šildymo sistemos yra automatizuotos – jos išsijungia, kai lauko temperatūra pakyla virš 12 °C, ir vėl įsijungia atvėsus.
- Senos statybos namuose viršutinių aukštų gyventojai nenuorino radiatorių, todėl susikaupęs oras trukdo šilumai pasiekti žemiau esančius butus.
Norime priminti, kad greičiau sušilti Jūsų namams padės vienas iš paprasčiausių būdų – susikaupusio oro išleidimas iš radiatorių.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Radiatoriai labai karšti, neįmanoma nulaikyti rankos. Bijau, kad nuo karščio gali trūkti radiatoriai. Ką daryti?

Skambinkite į avarinę tarnybą tel. +370 443 25487.
Primename, kad avarinė tarnyba dirba 24/7.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kaip apskaičiuojama šilumos kaina renovuotame name?

Kiekviename name per atsiskaitymo laikotarpį suvartotas šilumos kiekis yra išmatuojamas šilumos apskaitos prietaisu, įrengtu pastato įvade. Jei pastate yra daugiau nei vienas šilumos vartotojas, suvartotas šilumos kiekis atskiriems vartotojams yra paskirstomas tik pagal Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos rekomenduojamus taikyti ar su ja suderintus metodus. Renovuotiems namams taikomas šilumos šildymui paskirstymo dalikliais metodas Nr.6 . Pagal metodą Nr.6 taikomi koeficientai:
70 % suvartoto šilumos kiekio – pagal daliklinę sistemą;
30 % suvartoto šilumos kiekio – pagal buto plotus (šilumos kiekis pastato bendrosioms reikmėms ir išsiskiriančiam nuo vamzdynų).
Tolygaus šildymo koeficientų dydžiai: minimalus – 0,4 , maksimalus – 2,5. *

* Vartotojus informuojame, kad pagal teisės aktus patalpų oro temperatūra, kai sistemoje įrengti dalikliai, daugiabutyje negali būti žemesnė, nei +18⁰C, todėl ir termostatai žemesnės temperatūros nustatyti neleidžia. Jei vis tik šildymo prietaisą pavyksta išjungti ir ant radiatoriaus įrengtas daliklis nerodys šilumos sunaudojimo, nebus taip, kad už patalpų šildymą nereikės mokėti. Tokiose patalpose oro temperatūra nesusilygins su lauko oro temperatūra, nes jas šildys iš kaimyninių šildomų patalpų per atitvaras gana intensyviai sklindanti šiluma. Tai įvertinta, kuriant šilumos paskirstymo metodą Nr.6 – numatyta vadinamoji netolygaus šildymo sąlyga.
Norint pilnai išnaudoti šildymo reguliavimo privalumus, reikėtų nepamiršti poros aplinkybių –termostatas turi būti horizontalioje padėtyje, radiatorius ir termostatas turibūti atviri, neuždengti užuolaidomis (jos turėtų būti tik iki palangės); vėdinant patalpą (trumpam, bet ženkliai atveriant langą), termostatą nustatytiį minimalaus šildymo padėtį.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kaip nuorinti radiatorius?

Jei gyvenate viršutiniame aukšte norint nuorinti radiatorių, reikia atsukti radiatoriaus šone esantį vožtuvą ir leisti susikaupusiam orui išeiti, kol pradės tekėti vanduo. Kai tik pasirodo vanduo, varžtą reikia užsukti. Šis procesas padeda pagerinti radiatoriaus šildymo efektyvumą ir užtikrinti tolygų šilumos pasiskirstymą po patalpą. Žiūrėti paveikslėlį žemiau.
Ką daryti, jei pats negaliu nuorinti radiatorių?
Pabandykite paprašyti artimųjų ar kaimynų pagalbos, jei tokios galimybės nėra, – kreipkitės į namo šilumos ūkio prižiūrėtoją tel. +370 443 25487.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Radiatoriai skleidžia pašalinius garsus, kurie trukdo ir kelia diskomfortą. Ką daryti?

Jei radiatoriai skleidžia pašalinius garsus, tikėtina, kad sistemoje atsirado oro, kurį reikėtų nuorinti. Nuorinimas dažniausiai atliekamas per viršutinio buto radiatoriaus nuorinimo ventilius – pasidomėkite, ar viršutinio aukšto gyventojai nuorino radiatorius (kaip nuorinti radiatorius rasite DUK - šildymo sezonas - kaip nuorinti radiatorius?). Jei neturite galimybės arba jei Jums patiems nepavyksta nuorinti, kreipkitės į namo šilumos ūkio prižiūrėtoją tel. +370 443 25487.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Pusė radiatorių bute šyla, pusė ne, nors jau praėjo šildymo paleidimui skirtas laikas. Ką daryti?

Jeigu šyla ne visi radiatoriai, tikėtina, kad sistemoje yra oro, todėl reikalingas nuorinimas. Nuorinimas dažniausiai atliekamas per viršutinio buto radiatoriaus nuorinimo ventilius – pasidomėkite, ar viršutinio aukšto gyventojai nuorino savo radiatorius (kaip nuorinti radiatorius rasite DUK - šildymo sezonas - kaip nuorinti radiatorius?). Jei neturite galimybės arba jei Jums patiems nepavyksta nuorinti, kreipkitės į namo šilumos ūkio prižiūrėtoją tel. +370 443 25487.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kur kreiptis dėl mokesčių už renovaciją (modernizavimą)?

Neradus atsakymo į Jums rūpimą klausimą šioje skiltyje, susisiekite tel. +370 443 45737 arba el. paštu laura@admituras.lt

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kur kreiptis norint gauti pažymą su buto modernizavimo paskolos likučiu?

Dėl pažymos butui, kreiptis į UAB "Admituras" adresu: Laisvės g. 12, Mažeikiai, skambinti tel. +370 443 27226 arba parašyti el.paštu: info@admituras.lt .
Informuojame, kad pažyma išrašoma per 5 darbo dienas.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kodėl verta renovuoti savo namą?

- Atnaujinus būstą padidėja jo vertė;
- Sutaupomos išlaidos šildymui (apie 40-70%);
- Pagerėja namo estetinė išvaizda ir gyvenimo kokybė;
- Prisidedate prie klimato kaitos mažinimo.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kiek laiko vyksta renovacijos procesas?

Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) trukmė siekia iki 2,5 metų, įskaitant dokumentų parengimą.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kiek kainuoja renovacija?

Norint sužinoti tikslią investicijų sumą namui reikalinga užsisakyti daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų planą, kuriame atsispindi viso namo bei kiekvieno buto investicijos. Daugiabučio namo savininkams nusprendus dalyvauti atnaujinimo programoje su valstybės parama, investicijų plano išlaidos kompensuojamos 100 proc.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kaip atsiskaityti už daugiabučio namo atnaujinimą (modernizavimą)?

Fiziniai ir juridiniai asmenys už daugiabučio namo atnaujinimą atsiskaito pagal kredito įstaigos suformuotus paskolos grąžinimo grafikus. Sąskaitos už modernizavimą nėra formuojamos, siunčiamas tik priminimas sumokėti. Nepriklausomai nuo to priminimą gavote ar ne – turite atlikti mokėjimą pagal turimą mokėjimo grafiką.
Papildomais klausimai dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) finansinio administravimo galite kreiptis tel. +370 443 27226 arba el.paštu laura@admituras.lt

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Ar yra galimybė sumokėti visą butui tenkantį kreditą anksčiau nei numatyta paskolos grąžinimo grafike?  

Taip, visą paskolos sumą galima grąžinti nuo paskolos grąžinimo grafiko suformavimo. Tikslią sumą pilnam kredito padengimui galite sužinoti paskambinę tel. +370 443 27226. Prašymai pilnam atsiskaitymui priimami el.paštu: info@admituras.lr arba adresu: Laisvės g. 12, Mažeikiai.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Jeigu gaunu kompensacijas už šildymą ir karštą vandenį, kokią kompensaciją gausiu už buto renovaciją? 

Nepaisant to, kad gaunate kompensaciją už šildymą bei (ar) karštą vandenį, turite kreiptis į Mažeikių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių dėl renovacijos kredito įmokų kompensavimo. Asmenims turintiems teisę į kredito ir palūkanų apmokėjimą, yra kompensuojama 100 proc. mėnesinė įmoka numatyta paskolos grąžinimo grafike už laikotarpį, kol yra gaunama kompensacija.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kodėl reikalingas investicinis projektas namo renovacijai?

Tai vienas iš svarbiausių renovacijos reikalavimų – kokybiškai ir tinkamai parengtas investicinis planas, kuris ruošiamas pagal energinio naudingumo sertifikatą bei daugiabučio namo techninių apžiūrų išvadas. Investicinio plano kokybė labai svarbi, nes nuo to priklauso tolimesnė techninio darbo projektavimo užduotis. Svarbiausia – nurodyti tikslius kiekius, labai svarbu suderinti renovacijos kainą.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kas yra renovacijos kredito administravimo mokestis?

Renovacijos kredito mokestis pradedamas skaičiuoti atlikus namo renovacijos darbus ir kai Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos specialistas išduoda statybos užbaigimo aktą. Šį mokestį sudaro: klientų įmokos, susidariusių įsiskolinimų administravimas, tarpininkavimas su kredito davėju (banku), sąskaitų paruošimas ir išsiuntimas. Šis mokestis nėra taikomas, kuomet yra padengiamas visas kreditas (paskola).

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kokiam laikui išduodama renovacijos paskola (kreditas)?

Paskola (kreditas) yra suteikiamas 20 metų laikotarpiui su 3 proc. metinėmis palūkanomis. Paskola (kreditas), palūkanos ir atidėtos palūkanos (tai banko priskaičiuotos palūkanos nuo namo renovacijos darbų pradžios iki šių darbų pabaigos, kurių mokėjimas prasideda užbaigus renovacijos darbus) turi būti grąžinamos bankui tokiomis dalimis, kuriomis nurodyta paskolų ir atidėtų palūkanų mokėjimo grafike. Mokėtinas sumas patalpų savininkai privalo apmokėti iki sekančio mėnesio 20 dienos į nurodytą mokėjimo sąskaitoje sąskaitą. Jei mokėjimo diena yra ne darbo – mokėjimas turi būti įvykdytas iki nurodytos dienos. Už laiku negrąžintą paskolą (kreditą) ar laiku nesumokėtas palūkanas bankas skaičiuoja 0,04 proc. delspinigių nuo visos laiku nesumokėtos sumos už kiekvieną pradelstą dieną.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kas sprendžia kaupiamųjų lėšų panaudojimą?

Gyventojų sukauptos lėšos yra naudojamos pagal tikslinę paskirtį daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų (stogo, sienų, šildymo mazgo ir kt. konstrukcijų) remontui. Šie remonto darbai planuojami parengiant ilgalaikį planą, kuriame numatomi konkretūs darbai, lėšų kaupimo įmokos dydis, lėšų kaupimo trukmė ir kiti aspektai. Ilgalaikį planą ir apskaičiuotą kaupiamosios įmokos tarifą tvirtina butų ir kitų patalpų savininkai teisės aktų nustatyta tvarka. Pažymėtina, kad dalis sukauptų lėšų gali būti panaudojama ir nenumatytiems darbams, pvz., avarijų atveju atsiradusiems defektams ar inžinerinių sistemų gedimams likviduoti.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kodėl visi gyventojai turi mokėti už tarp blokinių siūlių remontą, nors siūlės nebuvo tvarkytos ties mano buto sienomis ar langu?

Daugiabučio namo fasadas priskiriamas prie namo bendro naudojimo konstrukcijų, todėl už jų remonto darbus apmoka visi daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkai.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Ką daryti norint pradėti laiptinės remontą?

Norint atlikti bet kuriuos daugiabučio namo būklės gerinimo darbus (remontuoti laiptinę, pakeisti laiptinės duris, tamburo duris, rūsio langus, pašto dėžutes naujomis ir t.t) privaloma pateikti daugiau nei pusės laiptinės gyventojų ar daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų raštišką prašymą tokiems darbams atlikti.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kodėl komercinės patalpos turinčios atskirą įėjimą, turi mokėti už laiptinių dažymą, langų keitimą ir pan.?

Remiantis LR Civilinio kodekso 4.82 straipsnio 3 dalimi, butų ir kitų patalpų (tame tarpe ir komercinių patalpų) savininkai privalo proporcingai savo daliai apmokėti išlaidas daugiabučiui namui, kuriame yra jų patalpos išlaikyti, puoselėti ir išsaugoti.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Į ką kreiptis, jei kieme pavojingai pasvirusios medžių šakos / nuvirto medis arba patys gyventojai nori pašalinti medį / krūmus, augančius prie daugiabučio namo?

Apie tai prašome informuoti namo administratorių el.paštu: info@admituras.lt , skambinti bendruoju telefonu +370 443 27226 arba susisiekti su savo namui priskirtu vadybininku.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kas ir kada turi iškelti valstybinę vėliavą daugiabučiame name?

Lietuvos valstybinė vėliava prie visų daugiabučių namų privalo būti iškelta tris kartus per metus, valstybės švenčių dienomis: Vasario 16-ąją – Lietuvos valstybės atkūrimo dieną, Kovo 11-ąją – Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dieną, Liepos 6-ąją – karaliaus Mindaugo karūnavimo dieną.
Tai reglamentuoja Vyriausybės nutarimas ir LR valstybės vėliavos įstatymas. Už valstybinės vėliavos iškėlimą atsakingas namo administratorius

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kodėl bendro naudojimo patalpose negaliu laikyti asmeninių daiktų?

Laikantis priešgaisrinių reikalavimų, bendrojo naudojimo patalpose negalima laikyti jokių asmeninių daiktų.
Jeigu bendro naudojimo patalpos užstatytos daiktais prašome apie tai informuoti mus el.paštu: info@admituras.lt arba bendruoju telefonu +370 443 27226. Namo vadybininkas name pakabins skelbimą įpareigojantį atlaisvinti bendro naudojimo patalpas. To nepadarius daiktų savininkui ar gyventojams, namo administratorius suorganizuos daiktų išvežimą, o už daiktų išvežimo paslaugą, mokestis bus taikomas visiems butų ir patalpų savininkams.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Bendro naudojimo patalpose yra graužikų ar kitų kenkėjų. kur kreiptis?

Prašome apie tai informuoti namo administratorių Jums patogiu būdu: el.paštu info@admituras.lt, skambinant bendruoju telefono nr. +370 443 27226 arba susisiekti su savo namui priskirtu vadybininku.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Norint atnaujinti / įrengti vaikų žaidimo aikštelę / smėlio dėžę šalia daugiabučio. Kur kreiptis?

Norėdami įrengti ar atnaujinti vaikų žaidimų aikštelę ar įrengti smėlio dėžę kieme, gyventojai su prašymu turi kreiptis į Mažeikių rajono savivaldybės administraciją.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Norint įsirengti neįgaliojo automobilio parkavimo vietą. Kur kreiptis?

Dėl automobilio parkavimo vietos, žymimos neįgaliojo ženklu, paskyrimo, įrengimo prašome kreiptis į Mažeikių rajono savivaldybės administraciją.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Norime įsirengti kondicionierių / TV anteną ant namo fasado / stogo. Į ką kreiptis?

Norint įsirengti įrenginį ant namo fasado ar stogo reikia pasirengti projektą, gauti raštišką daugumos namo butų ir kitų patalpų savininkų pritarimą, suderinimą iš namo administratoriaus bei miesto savivaldybės.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Norime padidinti elektros galią bute. Į ką kreiptis ir ką turėtume daryti?

Pagal šiuo metu galiojančią tvarką, norint pasididinti elektros galią, elektros tiekimo operatorius (ESO) turi išduoti technines sąlygas šiems darbams atlikti. Sąlygas suderinus ir patvirtinus namo administratoriui, gali būti organizuojami darbai. Darbus, atsižvelgiant į Jūsų pageidavimą, gali atlikti tiek namo administratorius, tiek kitas rangovas arba ESO specialistai.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Su kuo reikia suderinti remonto darbus, kai atliekamas paprastas buto remontas?

Paprastasis remontas gali apimti įvairius darbus, tokius kaip sienų dangos dažymas, grindų dangos keitimas, vidaus patalpų modernizavimas ir panašūs darbai, kurių tikslas yra išlaikyti arba pagerinti buto būklę. Dėl atliekant darbus galimo triukšmo reikia kreiptisį Mažeikių rajono savivaldybės Viešosios tvarkos skyrių ir įspėti daugiabučio gyvenamojo namo gyventojus.
Kokiems atliekamiems paprastojo ar kapitalinio remonto darbams reikalingas statybą leidžiantis leidimas numatyta straipsnyje STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Su kuo reikia suderinti remonto darbus, kai atliekamas kapitalinis buto remontas?

Kapitalinis remontas yra sudėtingas procesas, kurio metu keičiamos pastato laikančiosios konstrukcijos. Statybos įstatymas nustato aiškias taisykles, kurių turi būti laikomasi atliekant kapitalinį remontą daugiabutyje esančiame bute. Remiantis šiomis taisyklėmis, privaloma parengti projektą, atlikti projekto ekspertizę, kaip numato įstatymas, ir vadovautis statybos techninio reglamento nuostatomis.
Savininkas turi kreiptis į projektuotoją, kuris parengs remonto darbų projektą, kuriam turi pritarti daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų dauguma ir suderins jį su Mažeikių rajono savivaldybės administracija. Kai statybos leidimas išduotas projekte numatytiems remonto darbams atlikti turibūti pateiktas namo administratoriui.
Kokiems atliekamiems paprastojo ar kapitalinio remonto darbams reikalingas statybą leidžiantis leidimas numatyta straipsnyje STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kokių reikia leidimų / sutikimų jei norime įstiklinti savo buto balkoną?

Vadovaujantis statybos techniniu reglamento STR 1.01.08:2002, balkonų, lodžijų įstiklinimas, fasado elementų pakeitimas, nesilpninant laikančiųjų konstrukcijų priskiriamas statinio paprastojo remonto darbams.
Reikalingi šie leidimai:
- Daugumos gyvenamojo namo butų savininkų sutikimas ( pagal Lietuvos Respublikos Civilinio kodekso 4.85 straipsnį pastato bendraturčių sutikimai turi būti renkami vadovaujantis butų ir kitų patalpų savininkų balsavimo raštu, priimant sprendimus, tvarkos aprašu, patvirtintu 2018 m. rugsėjo 21 d. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu Nr. D1-844 “Dėl butų ir kitų patalpų savininkų balsavimo raštu, priimant sprendimus, tvarkos aprašo patvirtinimo”. Procedūrą vykdo/organizuoja daugiabutį namą administruojanti įmonė arba daugiabučio namo savininkų bendrija).
- Statybos leidimas (išduodamas pateikus projektą ir balsavimo protokolą). Statybos leidimą išduoda savivaldybių administracijos. Pastato paprastojo remonto aprašui (projektui) patikrinti skiriama 10 darbo dienų. Tuo atveju, jei patikrinus projekto sprendinius jiems yra pritariama, leidimas atlikti pastato paprastąjį remontą išduodamas per 3 darbo dienas.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kur kreiptis, jei yra reikalinga pažyma buto pardavimui?

Buto pardavimo pažymą gali užsakyti buto, patalpos savininkas. Prieš užsakant pažymą prašome apmokėti mokesčius už suteiktas paslaugas, bei susidariusias skolas, jei tokios yra. Dėl pažymos butui, kreipkitės į UAB "Admituras" adresu: Laisvės g. 12, Mažeikiai (buhalterija) arba telefonais: +370 443 45737; +370 443 27226; taip pat galite parašyti el.paštu: info@admituras.lt . Informuojame, kad pažyma išrašoma per 5 darbo dienas.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Pardavėme butą. Ką dar reikia atlikti?

Pardavus butą prašome apie tai informuoti namo administratorių el.paštu: info@admituras.lt arba bendruoju telefonu +370 443 27226.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Įsigijome butą / patalpas UAB "Admituras" administruojamame name. Ką dar turime atlikti?

Įsigijus nekilnojamąjį turtą turite informuoti namo administratorių UAB "Admituras" el.paštu info@admituras.lt arba atvykti į mūsų biurus esančius Laisvės g. 12 ir Draugystės g. 20, Mažeikiai, pateikiant šiuos dokumentus: VĮ Registrų centro išrašą, kuriame būtų nurodytas nuosavybės įsigijimas. Kreipiantis, taip pat prašome nurodyti savo kontaktinius duomenis (mob. tel. nr., el. paštą).

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kokia taikoma garantija po namo priežiūros įmonės atliktų darbų, kuriuos užsako butų ir kitų patalpų savininkai?

Lietuvoje statybos darbams ir paslaugoms taikomi įstatymai, pagal kuriuos nustatoma minimali 2 metų garantija. Jei per šį laikotarpį pasireiškia paslėpti defektai, už tai atsako darbų atlikėjas.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Norime pakeisti senus radiatorius bute. Kam reikia apie tai pranešti?

Šildymo prietaisai bute yra buto savininko nuosavybė ir esant poreikiui keičiami jo lėšomis. Keisti radiatorių šildymo sezono metu negalima, tai gyventojai gali daryti iki prasidedant šildymo sezonui arba jam jau pasibaigus. 
Norint atnaujinti radiatorius bute, pirmiausia turi būti parengtas paprastojo remonto projektas. Buto savininkas apie planuojamus atlikti darbus turi informuoti namo administratorių ir/arba kreiptis į šildymo sistemų prižiūrėtoją dėl šildymo prietaisų keitimo darbų atlikimo. Namo administratorius įvertins, ar įsigyti arba planuojami įsigyti šildymo prietaisai atitinka tuos, kurie nurodyti remonto projekte, užsuks vandens tiekimą name ir duos leidimą pradėti prietaisų keitimo darbus. Prietaisus pakeitus, patikrins ar darbai atlikti tinkamai.
Rekomenduojame gyventojams įvertinti radiatorių būklę senesniuose daugiabučiuose ir, esant poreikiui, parengus paprastojo remonto projektą, pakeisti pasenusius įrenginius naujais, siekiant išvengti gedimų ar didesnių nepatogumų ateityje. Jeigu gyventojai jaučia, kad prietaisai šyla netinkamai, yra seni, surūdiję, jie turėtų būti pakeisti naujais. Įprastai radiatoriai, kurie name naudojami daugiau nei 20 metų, yra laikomi senais, padidintos rizikos prietaisais. 

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Norime išgriauti sienas bute. Kam reikia apie tai pranešti?

Patalpų savininkui planuojant daryti kapitalinį remontą ar griauti laikančiąsias sienas bute, savininkas turi kreiptis į projektuotoją, kuris parengs remonto darbų projektą ir suderins jį su Mažeikių rajono savivaldybės administracija. Savivaldybės išduotas statybos leidimas kartu su daugumos daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų raštišku sutikimu, dėl projekte numatytiems remonto darbams atlikti turi būti pateiktas namo administratoriui.
Jeigu namas yra įtrauktas į Kultūros paveldo objektų sąrašą, savivaldybė apie numatomus remonto darbus konkrečiame bute informuos Kultūros paveldo departamentą. 
Pabaigus remonto darbus, patalpų savininkas turi kreiptis į kadastrinius matavimus atliekančią instituciją dėl patalpų kadastrinės bylos atnaujinimo. Atnaujinta kadastrinė byla turi būti pateikta Registrų centrui, kuris užregistruos buto plano pakeitimus namo ir buto bylose. Užregistruota kadastrinė byla turi būti pateikta namo administratoriui.
Kokiems paprastojo ar kapitalinio remonto darbams reikalingas statybą leidžiantis leidimas numatyta STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kur kreiptis pažeidus apskaitos prietaisų plombą?

Pažeidus apskaitos prietaiso plombą prašome kreiptis į paslaugos teikėją:
Šalto vandens plomba – UAB „Mažeikių vandenys“ +370 443 68316
Karšto vandens plomba – UAB “Elotus” +370 443 71404
Elektros skaitiklio plomba – ESO  +370 660 01852 
Dujų plomba – UAB “Saurida” + 370 614 52004

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Ar galima sustabdyti mokesčių skaičiavimą, jei bute niekas negyvena?

Jeigu bute niekas negyvena, mokėjimo už administratoriaus teikiamas paslaugas sustabdyti negalima. Savininkas privalo proporcingai prisidėti prie visų išlaidų, skirtų namui bei bendrosios dalinės nuosavybės objektams išlaikyti, išsaugoti, atnaujinti, jų būtiniems pagerinimams atlikti.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kaip apskaičiuojamas gyvatuko mokestis?

Daugiabučiuose namuose su centralizuotu šildymu rankšluosčių džiovintuvai (gyvatukai) apmokestinami pagal vidutinę šilumos suvartojimo normą. Sunaudotas energijos kiekis name paskirstomas visiems butams lygiomis dalimis.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Norime atsisakyti popierinės sąskaitos - pranešimo. Kur kreiptis?

Patalpos savininkas turi informuoti namo administratorių jam patogiu būdu: kreiptis į UAB "Admituras" Laisvės g. 12, Mažeikiai, el.paštu: info@admituras.lt arba bendruoju telefonu +370 443 27226

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kokiu būdu gaunamos bendrosios sąskaitos-pranešimai?

Sąskaitas už paslaugas galite gauti šiais būdais:
- Admituras savitarnos portale. Sąskaitos į savitarną sukeliamos iki 10 einamojo mėnesio kalendorinės dienos.
- Popierinė bendroji sąskaita - pranešimas į Jūsų pašto dėžutę. Šis pranešimas pristatoma iki 10 einamojo mėnesio kalendorinės dienos.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kaip galiu susigrąžinti susidariusią permoką?

Buto ar patalpos savininkas turi raštiškai kreiptis į namo administratorių permokai grąžinti. Kreiptis galima šiais būdais: UAB "Admituras" Laisvės g. 12, Mažeikiai arba el.paštu info@admituras.lt . Jeigu kyla neaiškumų visada galite skambinti bendruoju tel.numeriu +370 443 27226

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kaip apskaičiuojami mokesčiai už suteiktas paslaugas?

Administratorius mokestį už suteiktas daugiabučio ir/ar teritorijos priežiūros bei kitas paslaugas apskaičiuoja pagal nuosavybės teise valdomą plotą. Tokia paslaugų apmokestinimo metodika apibrėžta administravimo pasaugų teikimą reglamentuojančiuose teisės aktuose.
LR civilinis kodeksas nustato, kad buto ir kitų patalpų savininkui priklausanti bendrosios dalinės nuosavybės dalis yra lygi jam nuosavybės teise priklausančių patalpų naudingojo ploto ir gyvenamojo namo naudingojo ploto santykiui, todėl ir mokesčiai paskirstomi proporcingai visiems butų savininkams pagal nuosavybės teise valdomą plotą. Teisės aktai taip pat numato, kad butų ir kitų patalpų savininkai privalo proporcingai savo daliai apmokėti išlaidas namui išlaikyti ir išsaugoti, mokėti mokesčius, rinkliavas ir kitas įmokas, taip pat reguliariai kaupti lėšas namo atnaujinimo darbams atlikti.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kokiais būdais galima susimokėti už suteiktas paslaugas?

Bendrąsias sąskaitas - pranešimus už suteiktas paslaugas galite apmokėti šiais būdais:
- UAB "Admituras" savitarnos portale – tai greičiausias ir patogiausias būdas apmokėti sąskaitas;
- Mokėjimo kasose. Mažeikių, Viekšnių ir Telšių miestuose.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Atlikau mokėjimą, tačiau sąskaitoje nurodyta skola. Kur kreiptis?

Pirmiausia prašome pasitikrinkite ar teisingai buvo atliktas mokėjimas: Nurodytas teisingas mokėtojo kodas; Mokėjimas atliktas į teisingą bendrovei priklausančią sąskaitą ir pan. Jei paaiškėjo, jog mokėjimą atlikote neteisingai, arba nerandate mokėjime atliktos klaidos ir manote, jog mokėjimas buvo atliktas teisingai, prašome mus informuoti apie neįskaitytą mokėjimą Jums patogiu būdu: el.paštu info@admituras.lt arba bendruoju telefonu +370 443 27226 .

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Šiuo metu neturiu finansinių galimybių apmokėti didelę sąskaitą iki apmokėjimui skirto termino pabaigos. Kur kreiptis?

Susitarimas dėl skolos mokėjimo dalimis raštu sudaromas su butų/patalpų savininkais arba jų įgaliotais asmenimis, kai skolos suma yra didesnė nei 200 Eur. Gyventojas turi pateikti prašymą dėl mokėjimo dalimis. Kiekvienas prašymas svarstomas individualiai, atsižvelgiant į skolos dydį ir kliento mokėjimų istoriją. Prašymą sudaryti skolos mokėjimo grafiką galite pateikti Jums patogiu būdu: el.paštu info@admituras.lt arba atvykus į UAB "Admituras" būstinę adresu Laisvės g. 12, Mažeikiai.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Noriu mokesčius mokėti per savitarnos portalą, kaip užsiregistruoti?

Išsamią prisijungimo prie savitarnos portalo instrukciją rasite žemiau pateiktoje nuorodoje.

Savitarnos vartotojo instrukcija
Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kaip savitarnos portale pridėti mūsų butui skirtą sąskaitą - pranešimą?

Savitarnos registracijos vartotojo instrukcijoje 8 ir 9 psl. rasite išsamų paaiškinimą kaip savitarnos portale pridėti Jūsų butui skirtą sąskaitą-pranešimą (kvitą).

Savitarnos vartotojo instrukcija
Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Kokią informaciją galime matyti savitarnos portale?

Savitarnos portale galite apmokėti bendrąsias sąskaitas - pranešimus (už visus komunalinius mokesčius vienu pavedimu), susipažinti su namo dokumentacija, sužinoti namo kaupiamojo fondo likutį ir kt.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Nepavyksta deklaruoti skaitiklių rodmenų. Kur kreiptis?

Nepavykus deklaruoti skaitiklių duomenų kreipkitės tel. +370 443 27226 arba el. paštu info@admituras.lt ir mes Jums padėsime.

Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Turiu kelis butus, ar galiu juos valdyti toje pačioje savitarnoje? Kaip pridėti papildomą butą?

Jei savininkui priklauso keli butai ar kitos patalpos, jas galima valdyti vienoje paskyros. Papildomą objektą gali prisidėti tik to buto ar kitos patalpos (objekto) savininkas. Savitarnos registracijos vartotojo instrukcijoje 8 ir 9 psl. rasite išsamų paaiškinimą kaip savitarnos portale pridėti Jūsų butui skirtą sąskaitą - pranešimą (kvitą). Tokiu pačiu veiksmu galima pridėti ir kelis Jums priklausančius objektus.

Savitarnos vartotojo instrukcija
Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

KONTAKTŲ FORMA

Nerandate atsakymo? Užpildykite šią formą arba skambinkite tel. +370 443 27226

Ačiū! Jūsų žinutę gavome!
Užklausos išsiųsti nepavyko. Bandykite dar kartą.